آشنایی با لباس زنانه

مجموعه پوشش
4 دی, 1402
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
انواع لباس زنانه

پوشاک زنانه یکی از اصلی ترین لباس های زنانه است. در این مدل لباس بلوز، دامن، شلوار، پیراهن، مانتو، پالتو و کت، جوراب و ساق و همچنین مدل روسری و چادر وجود دارد. برای ایجاد یک ظاهر زیبا و خاص، صنعت مد و پوشاک در طی سال ها تغییرات زیادی داشته است. این امر به ویژه برای پوشاک زنان بیشتر صادق است. چرا که زنان به طور کلی اهمیت بیشتری به جنبه زیبایی شناسی پوشاک می دهند. دلیل گسترده بودن و تنوع بالای پوشاک زنان نیز همین موضوع است.

رایج ترین و محبوب ترین آیتم پوششی زنان، شلوارها هستند. شلوارها در جنس های مختلفی چون جین، پارچه ای و کتان و همچنین در طرح های مختلفی مانند شلوار بگ، شلوار برمودا، شلوار مام استایل، شلوار دمپا گشاد، لگ، شلوار کارگو و غیره طراحی و تولید می شوند. برای یک خانم با سلیقه مهم است که با چه شلواری در موقعیت های مختلف حاضر شود زیرا این لباس روی پرستیژ او تأثیر زیادی دارد. در ادامه با انواع شلوار زنانه آشنا میشوید

آشنایی با شلوار زنانه جدید به شما کمک می کند که جذاب مدل را برای خود بخرید. از مهمترین انواع شلوار زنانه و دخترانه می توان به مدل های مجلسی، اسپرت، لی، اسلش، کولوتس، پیراهنی، سنبادی و… نام برد.

از رایج ترین انواع مدل شلوار زنانه می توان به شلوار مجلسی اشاره کرد؛ زیرا بیشتر خانم ها آن را در کمد خود دارند و در محیط های کار و اداری از آن استفاده می کنند. شلوارهای مجلسی زنانه دارای طرح ها و رنگ های بسیار متنوع و زیبایی هستند. مهم ترین نوع شلوار مجلسی از نوع پارچه و کتان هست که طرفداران بسیار زیادی دارند. زیرا طرح کلاسیک آن ها زیبایی و لوکس بودن خاصی دارد.

شلوار اسپرت دخترانه یکی از انواع پوشاک محبوب در بین جوانان است. با طراحی‌ها و الگوهای متنوع، این شلوار به دختران ظاهری شیک و راحت می‌دهد. 

شلوار اسپرت جین دارای انعطاف پذیری بالا است و می‌توانید در تمامی فصول سال از آن استفاده کنید. اگر به دنبال ظاهری منحصر‌به‌فرد هستید، می‌توانید در فصل سرما به همراه کت‌های جین و در تابستان با  تاپ‌های متفاوت استایل کنید

شلوارهایی که به عنوان دامن شناخته می‌شوند، از زمان‌های قدیم در کشور اروپا مورد استفاده قرار می‌گرفتند. همان‌طور که می‌دانید شلوارهای زنانه انواع متفاوتی دارند که یکی از آنها دامن شلوارهایی است که شبیه دامن هستند. از جمله آن‌ها می‌توانیم به پالازو، کولوت و اسکورت (دوره ای دامن کوتاه) اشاره کنیم. تقریباً اندازه این شلوار سه چهارم طول یک شلوار معمولی را شامل می شود و برای داشتن یک تیپ منحصر و جذاب در کنار بلوز آستین کوتاه و کفش اسپرت انتخاب مناسبی است

شلوار هارم یا سنبادی به خاطر راحتی زیاد خود معروف است؛ ظاهر عجیب و نامتعارفی دارد اما شلوار شیکی به شمار می آید.شلوارهای هارم، بسیار گشاد و راحت هستند. این شلوار گشاد در قسمت‌ های کمر و مچ پا، تنگ می ‌شود.
شلوار هارم را، هم می ‌توانید با پارچه‌ های نقش¬دار بدوزید و هم با پارچه‌ های ساده. برای دوختن این نوع شلوار راحت، باید از پارچه‌ های نازک استفاده کنید.

پیراهن زنانه

خانم‌ها همیشه به دنبال لباس‌های زیبا و خاص برای مهمانی‌ها و دورهمی‌ها هستند.پیراهن، یک عنصر اصلی در استایل زنانه است که با وجود تنوع گسترده‌اش در شرایط و موقعیت‌های مختلف می‌تواند استایل شما را جذاب کند. دنیای پیراهن‌های زنانه بسیار وسیع است پیراهن های زنانه انواع مختلفی دارند که هر یک از آن ها با توجه به مدل آستین، مدل یقه، جنس و سبک به چندین دسته تقسیم می شوند.

  • پیراهن مینی
  • پیراهن میدی
  • پیراهن ماکسی
  • سیلوئت پیراهن
  • دامن ماهی (Mermaid Silhouette Dress)
  • Ball gown
  • Shift dress

لباس زمستانی زنانه

کت‌ها، کاپشن‌ها و پالتو‌ها در بین لباس‌های زمستانی اصولاً از آبتم‌های اصلی محسوب می‌شوند و باید در ست کردن لباس های زمستانی به کار برده شوند. به همین دلیل شما تنها با تعویض همین یک آیتم می‌توانید چندین استایل و ایده برای ست زمستانی داشته باشید.

انواع لباس زنانه – لباس زمستانی

  1. پالتو
  2. بافت
  3. ژاکت
  4. هودی
  5. کاپشن
  6. سوئیشرت

کت و شلوار زنانه

امروزه انواع مختلفی از مدل  کت مجلسی زنانه در بازار موجود است که طرفداران زیادی دارد.برخی معتقدند که کت و شلوار فقط مخصوص آقایان بوده، اما با بررسی بازار متوجه خواهند شد که نه تنها کت و شلوار برای خانم‌ها وجود دارد، بلکه تنوع در طرح و رنگ آن نیز بسیار زیاد است. کت مجلسی شیک گزینه مناسبی برای شرکت در مجالس رسمی، مهمانی‌ها و حتی عروسی‌ها است.

دامن

دامن، یکی از پرکاربردترین و زیباترین لباس‌های استایل بانوان است که انواع مختلفی دارد. دسته‌بندی دامن، هم بر اساس طرح و نوع دوخت آن انجام می‌شود و هم باتوجه به طول و اندازه آن.دامن ها انواع مختلفی دارند که عبارتند از :

  1. دامن پُفی
  2. دامن راسته
  3. دامن ماهی
  4. دامن اسپرت
  5. دامن متناسب
  6. دامن کلوش
  7. دامن نیم کلوش
  8. دامن لایه ای
  9. دامن دایره ای
  10. دامن بلند
  11. دامن لاله ای
  12. دامن گوده دار
  13. دامن شیپوری
  14. دامن شلواری
  15. دامن پلیسه دار

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.