آشنایی با لباس مردانه

مجموعه پوشش
4 دی, 1402
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
لباس مردانه

شاید آقایان عموما کمتر از خانم ها به لباس و به طور کلی ظاهر خود اهمیت بدهند. البته امری غیر عادی نیست که همیشه خانم ها خوش لباس تر باشند. به طور کلی آقایان همواره انتخاب های کمتری در زمینه پوشیدن لباس دارند. همچنین با تنوع رنگ کمتری نیز می توانند همین انتخاب های محدود تر را بر گزینند. اما این بدان معنا نیست که آقایان نمی توانند خوش تیپ و خوش لباس باشند

حالا در ادامه در مورد لباس های مردانه و انواع ان صحبت خواهیم کرد

خب! در ابتدای امر به عنوان یک مرد باید از خودتان بپرسید اساسا برای چه کاری، و چه مکانی و چه محفلی می خواهید به سراغ خرید لباس مردانه بروید،میهمانی؟ قرار کاری؟ قرار دوستانه یا عاشقانه؟ شاید هم قرار دعوا؟ پس فکر کنید که می خواهید برای کجا خودتان را آراسته کنید و آن جا از شما چه انتظاری دارند ؟

آشنایی با انواع لباس مردانه

شلوار مردانه مناسب می‌تواند موثرترین لباسی باشد که در استایل خود به کار می‌برید. یک استایل شیک و کامل، نیازمند توجه بسیار زیاد بر روی انتخاب مناسب شلوار مردانه است. شلوارهای مردانه اغلب به دو ‌صورت همراه با کت و یا تکی وجود دارند. شلوارهای تکی انواع مختلفی دارند که شناخت هر یک از آن‌ها، می‌تواند نقش مهمی در داشتن استایل بهتر و شیک‌تر ایفا کند. در این بخش، برخی از انواع مختلف شلوارهای مردانه معرفی شده‌اند.

در گذشته مردان گزینه های محدودی از نظر پارچه و استایل داشتند اما امروزه انواع شلوار پارچه ای مردانه برای انتخاب وجود دارد که هر کدام ترکیبی از راحتی، سبک و کارایی منحصر به فرد خود را ارائه می دهند. چه بخواهید برای یک مراسم رسمی، شلوار پارچه ای کلاسیک مردانه بپوشید و چه با پوشیدن شلوار پارچه ای مردانه اسپرت قصد شرکت در دورهمی دوستانه داشته باشید

انواع شلوار پارچه ای عبارتند از :

  • شلوار پارچه ای کلاسیک (راسته)
  • شلوار پارچه ای پلیسه دار
  • شلوار پارچه ای اسلیم فیت کوتاه
  • شلوار پارچه ای اسلیم فیت بلند

شلوار جین یکی از پوشاک پرطرفدار و محبوب در دنیای مد مردانه است که دارای انواع مختلفی می باشد که این موضوع باعث شده شلوارهای جین متناسب با هر سلیقه ای در بازار پوشاک موجود باشد. شلوار جین مردانه تنوع کمتری نسبت به مدل‌های زنانه دارد اما انتخاب درستش، به همان اندازه روی خوش تیپی تاثیر می‌گذارد.

انواع شلوار جین عبارتند از :

  • شلوار جین اسلیم (Slim Fit)
  • شلوار جین اسکینی یا جذب (Skinny Fit)
  • شلوار جین رگولار (Regular Fit)
  • شلوار جین ریلکس فیت (Relaxed Fit)
  • شلوارهای جین مام استایل

پیراهن‌های مردانه، جز رایج‌ترین و محبوب‌ترین لباس‌های مردانه هستند که در موقعیت‌ های مختلفی پوشیده می‌شوند.شناخت انواع پیراهن‌های مردانه می‌تواند منجر به انتخاب‌های بهتری به هنگام خرید و استایل کردن باشد. انواع پیراهن‌های مردانه طبق موقعیت‌های مختلف عبارتند از:

پیراهن رسمی مردانه به پیراهنی گفته می‌شود که آستین‌های بلند، سردست و یقه مردانه دارد و با دکمه بسته می‌شود. این ساده‌ترن تعریف برای پیراهن مردانه است همه دکمه‌های پیراهن رسمی باید بسته شود و در صورت امکان باید با کراوات یا پاپیون همراه شود در صورتی که در پیراهن غیررسمی این کار ضرورتی ندارد.

این مدل پیراهن‌ها که پیراهن‌های اسپرت نیز نامیده می‌شوند، پیراهن‌‌هایی برای موقعیت‌های مختلف و استایل‌های روزانه هستند.پیراهن جین مردانه، پیراهن کتان، پیراهن هاوایی می تواند انتخاب های خوبی برای استایل کژوال و اسپرت باشند.


کت و شلوار مردانه یکی از کاربردی‌ترین لباس‌هایی است که در کمد مردان وجود دارد. کت و شلوارها انواع مختلفی دارند و هر کدام نیز جذابیت خاصی به ظاهر شما می‌بخشند. ابتدایی ترین تعریف دربارۀ کت و شلواری مردانه، ترکیب کت تک و شلواری ست  که به صورت مجموعه و هماهنگ با هم پوشیده می­شوند یا اصطلاحاً آن­ها را با هم ست می­کنیم. بنابراین، این دو لباس دارای برشی یکسان هستند و از مواد مشابهی نیز تولید شده ­اند. همچنین کت و ‎‌شلوار اغلب، اما نه در تمام موارد، هم­رنگ هستند. کت شلوار مردانه دارای انواع متعددی است که در جلسات رسمی، اداری، مجالس و مهمانی ها از آنها استفاده می شود.

از اولین باری که تیشرت در اوایل دهه ۱۸۰۰ طراحی و پوشیده شد، تاکنون راه طولانی را پیموده و اشکال مختلفی را به خود گرفته است. تی شرت انواع مختلفی دارد از جمله :

  • تیشرت یقه گرد ساده
  • تیشرت یقه هفت
  • تیشرت پولو
  • تیشرت دکمه‌دار
  • تیشرت یقه رگلان
  • تیشرت لانگ
  • تیشرت راه راه
  • تیشرت گرافیکی

آقایان باید برای انتخاب یک استایل مناسب و شیک زمستانه حتما انواع ژاکت مردانه را بشناسند و بدانند که هر مدل مناسب چه موقعیت و چه مجلسی است. هیچ چیز مثل لباس گرم نمی‌‌تواند به جنگ زمستان برود. البته زمستان این فرصت را به آقایان می‌دهد که با انتخاب انواع ژاکت و کت مردانه، استایل خاص خود را داشته باشند و کل این فصل را با ظاهری شیک در جامعه حضور یابند.

ژاکت ها و پلیورهای مردانه بر اساس ویژگی های مختلفی انتخاب می گردند. بر اساس نوع کاربرد، یقه، جنس، رنگ و بسیاری موارد دیگر که می تواند از اولویت های هر فردی برای انتخاب ژاکت برای وی باشد، اما برخی عوامل هستند تقریبا بین افراد یکسان می باشند و باید هنگام خرید انواع مختلف ژاکت و پلیور را به خوبی بشناسند تا بتوانند خرید خوب و مناسبی داشته باشند

یکی دیگر از لباس‌های پرکاربرد مردان، لباس‌های ورزشی هستند. باشگاه رفتن و ورزش کردن، از تفریحات و علاقه مندی‌های اغلب مردان است. لباس ورزشی انواع مختلفی دارد که هر شخض متناسب با رشته ی ورزشی خودش باید لباس مدنظرش را انتخاب کند یک لباس ورزشی مردانه بسیار پر کاربرد است از این لباس برای انواع مختلف فعالیت های ورزشی استفاده می شود به دلیل اینکه محدودیتی در حرکت ورزشکار ایجاد نمی کند و علاوه بر آن تعرق بدن را به خوبی کنترل می کند.

جهت اطلاعات بیشتر به سایت ما مراجعه کنید

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.