مانتو پوست‌ماری جوتی‌جینز

محصول جدید

  • مانتو زنانه : با استایل کژوال
  • قد لباس: برای سایزS، حدودا 89 سانتی‌متر
  • جنس پارچه هنگام لمس : نرم و لطیف
  • تن‌خور: متناسب
  • جزئیات مدل: دارای آستین مدل‌دار با لبه کار شده  
  • ماکزیمم دمای شستشو : 40 درجه سانتی‌گراد
  • ماکزیمم دمای اتوکشی : 150 درجه سانتی‌گراد

جزییات بیشتر

مشخصات

ترکیب نخ
سبک راحتی
خواص آستین کوتاه

اطلاعات بیشتر

مُد اصطلاح کلی در حیطه هنر طراحی پوشاک است که تحت تاثیر اوضاع فرهنگی و اجتماعی جامعه در یک دوره زمانی مشخص انجام می‌پذیرد. برای تعریف مد (انگلیسی: Fashion) دو تعریف دیگر نیز ارائه شده است: "شیوه رفتاری که به طور موقت توسط بخش مشخصی از اعضاء یک گروه اجتماعی اتخاذ می شود، به این دلیل که آن رفتار انتخابی را از نظر اجتماعی برای آن زمان و موقعیت مناسب تشخیص می دهند. مد نوع لباسی است که اخیراً پذیرفته شده است. مد در یک زبان و قابل فهم درک خواص ظاهری لباس و شناخت موقعیت اجتماع نسبت به پوشش افراد است.

از مهمترین مباحث طراحی لباس کاربردی تناسب طرح بافرم اندام می باشد که منظور از آن تاثیر چشمگیر لباس در متناسب به نظر
رسیدن فرم اندام است به این منظور ابتدا لازم است فرمهای مختلف اندام را شناسایی و طبقه بندی کرده سپس با استفاده از تدابیر خطی
تلاش لازم در جهت رفع عیوب اندام و زیباتر به نظر رساندن آن انجام شود اندام ایده ال د رتعریف هنری واناتمیک اندامی است که در آن
عرض شانه با عرض باسن برابر بوده با خط کمر باریکتر و تعریف شده که به آن اندام ساعت شنی می گویند تفاوت اندامهای دیگر با فرم
ساعت شنی را اصطلاحا عیوب اندام می نامند که در طراحی لباس بیشترین تلاش معطوف به برطرف کردن آن یا در حد امکان از نظر
دور نگه داشتن آن است و نزدیک کردن اندام به فرم ساعت شنی

با جمع اوری نمونه پارچه با محوریت فیگور پودی در حوزه پارچه های بافته شده در سیستم تشکل دهنه ژاکارد کار را شروع کرده با
بررسی نمونه ها به تقسیم بندی انواع مدل فیگور در پارچه ها پرداختیم. متناسب با قابلیتهای فیگور پودی مانند قابلیت تغییر رنگ توسط
سلکتور در طول بافت که خود باعث ایجاد تنوع در طرح می شود و همچنین با استفاده مناسب از سیستمهای بافندگی و تلفیق بافتهای چند
سیستم تاری و پودی به پارچه ای با امکانات خاص از نظر تنوع طرح دست پیدا کرده برهمین مبنا شروع به انجام طراحی کرده که با
استفاده از شیوه های ترکیب بندی در طرح و استفاده از ابازر کامپیوتر توانستیم با استفاده مناسب از انواع بافت به پارچه ایده ال با قابلیت
اعمال فیگور در آن دست پیدا کنیم. همچنین توانستیم با استفاده از برنامه فتوشاپ و انجام تمامی مراحل طراحی گرافیکی جایگزین مناسبی
برای برنامه های طراحی بافت انتخاب کنیم.

در دنیای متغیر امروزی با توجه به گسترش رقابت و بخصوص کمبود منابع اهمیت بهره وری و تحلیل عوامل موثر بر آن برکسی پوشیده
نیست دراین میان صنایع نساجی کشور که حدود 2.8% از ارزش افزوده بنگاههای بزرگ صنعتی و بالغ بر 8.5% اشتغال
کارگاههای بزرگ صنعتی را به خود اختصاص داده کمتر مورد توجه قرارگرفته است هدف اصلی این مقاله اندازه گیری و تحلیل بهره
وری جزئی و کل عوامل صنایع تولید منسوجات ایران در دوره 73 تا 86 می باشد به منظور بررسی روند بهره وری این صنعت پس از
استخراج و محاسبه عوامل تولید نیروی کار ، سرمایه ، مواد اولیه و برق مصرفی شاخص های بهره وری جزئی را به صورت نسبت
ارزش افزوده به هریک از این عوامل تولید اندازه گیری و تحلیل نموده و سپس شاخص بهره وری کل عوامل تولید از طریق شاخص دیویژیا
و تقریب تابع ترنکویست محاسبه می گردد. نتایج نشان میدهد که بهره وری نیروی کار بواسطه کاهش نیروی انسانی بخصوص در
کارخانجات بزرگ به طور متوسط سالانه 4.4% رشد داشته درحالیکه بهره وری سرمایه در دوره مورد بررسی کاهش جزئی داشته
است از طرفدیگر بهره وری برق مصرفی و بهره وری مواد اولیه بطور متوسط سالانه 1.7% و 1.9% کاهش یافته اند.

یکی از دیداری ترین و در عین حال زنده ترین نمونه های حیات فرهنگی یک جامعه پوشاک و نوع لباس مردم آن جامعه است پوشاک بخشی
از تاریخ تمدن و فرهنگ انسان است ایرانیان با دستاوردها و نواوری های خود در زمینه لباس و پوشاک نیز مانند بسیاری از دانش ها حرفه
ها هنرها و صنایع پیشتاز و پیشرو جهانیان بوده اند این مقاله با هدف بیان سرامدی ایرانیان در صنعت پارچه و پوشاک در دو بخش دیرینگی
صنعت پوشاک در ایران و بازتاب شکوه صنعت پارچه بافی در قالب واژه های ایرانی گرداوری شده است در بخش نخست ابتدا با استناد به
شواهدی از اسناد به دست امده دلایل و نشانه هایی از پیشروی ایرانیان در صنعت پوشاک ارائه شده انگاه پیشینه صنعت پوشاک در دوره
های هخامنشی اشکانی و ساسانی با ذکر امثال و نمونه هایی چندن تبیین و تشریح گردیده است.

تاریخ پوشاک بخشی از تاریخ تمدن است که در آن از تحولات، شکل و فرم لباس از زمان های دور تاکنون گفتگو می کند و این تحولات با
تحولات دیگر تاریخی، اجتماعی و معیشتی مردم ارتباط مستقیم دارد. در هرحال منشاء لباس هرچه باشد نکته آن است که استفاده از لباس
یک ضرورت است .منتهی در هر موقعیتی یکی از ضرورت ها (زیباشناسی)، یا حفاظت درمقابل طبیعت ، اهمیت بیشتری پیدا می کند و
بنابراین وضعیت پوشاک نیز در همین اساس دچار تغییراتی خواهد شد.

آشکارترین نشانه فرهنگی و شاخص ترین مظهر و سمبل ملی ـ قومی، «پوشاک» است. پوشاک یکی از نیازهای اساسی مادی انسان است
که برای تطبیق با محیط طبیعی و اجتماعی که از آغاز پیدایش بشر تاکنون بر اساس شرایط مختلف اقلیمی و اجتماعی و اقتصادی به وجود
آمده دچار تغییر و تحول شده است و کارکردهای مختلف و عناصر فرهنگی مرتبط با آن در قالب فرهنگ مادی بررسی و مطالعه می شود.

پوشاک سنتی ایران، بخش عظیمی از فرهنگ اصیل، بومی و معنوی ایران است و گنجینه پربها و باارزشی است که هر قوم و ملتی وظیفه
دارد در نگهداری و حفظ و سپردن تام آن به نسل های بعدی، اهتمام ورزد.

پوشاک سنتی و مطالعه آن در مجموعه ای از «سرپوش»، «تن پوش» و «پاپوش» و همچنین «زیورآلات» و جواهرات «محلی»
محدود می گردد. تنوع پوشاک زنان به خصوص در سرپوش ها و تن پوش ها، و نیز استفاده از زیورآلات و تزئینات و آویزه های پوشاک به
مراتب بیش از پوشاک مردان است.

با توجه به نقش بسیار مهمی که زنان عشایر در عرصه زندگی کوچ نشینی و انتقال فرهنگ داشته اند، از این رو پژوهش حاضر، به شناخت
و بررسی پوشاک زنان عشایر با توجه به تأثیرات اجتماعی ـ اقتصادی، فرهنگی و نیز تأثیرات اقلیم و آب وهوایی بر آن، می پردازد.

نظریه های مردم شناسی برای استفاده از روشهایی است که به آسانی و با دقت و بطور همه جانبه بتواند در شناخت زندگی اجتماعی و
فرهنگی و سیرتکاملی فرهنگ و تمدن جوامع راهنما باشد. نظریات مردم شناسی غالباً بر پایه پاسخگویی به سوالهایی در مورد وقوع رفتار
اجتماعی به شکل موجود و علل تمایزات بشری بنا شده اند.

ارتباط میان نظریاتی که از پیش ارائه شده و اطلاعات جدید با وقایع اجتماعی که در جریان است، دریافت عینی واقعیت را به عنوان اساسی
ترین و بنیادی ترین ویژگی های علم نمایان می کند.

از این رو، در بررسی پدیده های فرهنگی و انسانی استفاده از نظریاتی که شالوده علمی دارند، علاوه بر این که زمینه مطالعاتی مورد نظر
را جهت دار می کنند، به روشن شدن بسیاری از ویژگی های فرهنگی پدیده موردنظر می انجامند و بدین ترتیب با شکل گرفتن این پدیده های
فرهنگی، در چنین قالب علمی،‌برغنا و استواری هر چه بیشتر پژوهش افوده می شود.



انواع پوشاک ، پوشاک بچگانه ،پوشاک نوزادان، پوشاک بانوان، پوشاک آقایان، پوشاک پسرانه، پوشاک دخترانه ، سیسمونی ، سرهمی نوزاد ، روسری، مانتو، کت و شلوار، پیراهن مردانه ، سوئیشرت ، کاپشن، تیشرت زنانه ، تیشرت مردانه ، لباس زیر، کیف ، کفش ، کمربند ، بدلیجات ، جوراب ، مغنعه ، چادر ، تاپ ، شلوارک ، لباس دورهمی دوستانه، لباس رسمی، لباس جشن نامزدی، لباس عروسی ، لباس مناسب مجلس ختم، مانتو عید، استایل شیک، استایل رسمی ، قیمت ، ارزان‌قیمت ، رایگان ، نصف قیمت ، قیمت ویژه ، تخفیف ، مقرون‌به‌صرفه ، تضمینی ، منحصربه‌فرد ، مد و فشن ، صنعت مد و پوشاک