محصول جدید
مشخصات کلی محصول
جنس : نخ ، پلی استر
فرم : معمولی
طرح پارچه : ساده
کشور تولید کننده : ایران
این محصول در انبار موجود نیست
اخطار: آخرین موجودی فعلی!
تاریخ در دسترس بودن
مُد اصطلاح کلی در حیطه هنر طراحی پوشاک است که تحت تاثیر اوضاع فرهنگی و اجتماعی جامعه در یک دوره زمانی مشخص انجام میپذیرد. برای تعریف مد (انگلیسی: Fashion) دو تعریف دیگر نیز ارائه شده است: "شیوه رفتاری که به طور موقت توسط بخش مشخصی از اعضاء یک گروه اجتماعی اتخاذ می شود، به این دلیل که آن رفتار انتخابی را از نظر اجتماعی برای آن زمان و موقعیت مناسب تشخیص می دهند. مد نوع لباسی است که اخیراً پذیرفته شده است. مد در یک زبان و قابل فهم درک خواص ظاهری لباس و شناخت موقعیت اجتماع نسبت به پوشش افراد است.
از مهمترین مباحث طراحی لباس کاربردی تناسب طرح بافرم اندام می باشد که منظور از آن تاثیر چشمگیر لباس در متناسب به نظر
رسیدن فرم اندام است به این منظور ابتدا لازم است فرمهای مختلف اندام را شناسایی و طبقه بندی کرده سپس با استفاده از تدابیر خطی
تلاش لازم در جهت رفع عیوب اندام و زیباتر به نظر رساندن آن انجام شود اندام ایده ال د رتعریف هنری واناتمیک اندامی است که در آن
عرض شانه با عرض باسن برابر بوده با خط کمر باریکتر و تعریف شده که به آن اندام ساعت شنی می گویند تفاوت اندامهای دیگر با فرم
ساعت شنی را اصطلاحا عیوب اندام می نامند که در طراحی لباس بیشترین تلاش معطوف به برطرف کردن آن یا در حد امکان از نظر
دور نگه داشتن آن است و نزدیک کردن اندام به فرم ساعت شنی
یکی از دیداری ترین و در عین حال زنده ترین نمونه های حیات فرهنگی یک جامعه پوشاک و نوع لباس مردم آن جامعه است پوشاک بخشی
از تاریخ تمدن و فرهنگ انسان است ایرانیان با دستاوردها و نواوری های خود در زمینه لباس و پوشاک نیز مانند بسیاری از دانش ها حرفه
ها هنرها و صنایع پیشتاز و پیشرو جهانیان بوده اند این مقاله با هدف بیان سرامدی ایرانیان در صنعت پارچه و پوشاک در دو بخش دیرینگی
صنعت پوشاک در ایران و بازتاب شکوه صنعت پارچه بافی در قالب واژه های ایرانی گرداوری شده است در بخش نخست ابتدا با استناد به
شواهدی از اسناد به دست امده دلایل و نشانه هایی از پیشروی ایرانیان در صنعت پوشاک ارائه شده انگاه پیشینه صنعت پوشاک در دوره
های هخامنشی اشکانی و ساسانی با ذکر امثال و نمونه هایی چندن تبیین و تشریح گردیده است.
تاریخ پوشاک بخشی از تاریخ تمدن است که در آن از تحولات، شکل و فرم لباس از زمان های دور تاکنون گفتگو می کند و این تحولات با
تحولات دیگر تاریخی، اجتماعی و معیشتی مردم ارتباط مستقیم دارد. در هرحال منشاء لباس هرچه باشد نکته آن است که استفاده از لباس
یک ضرورت است .منتهی در هر موقعیتی یکی از ضرورت ها (زیباشناسی)، یا حفاظت درمقابل طبیعت ، اهمیت بیشتری پیدا می کند و
بنابراین وضعیت پوشاک نیز در همین اساس دچار تغییراتی خواهد شد.
آشکارترین نشانه فرهنگی و شاخص ترین مظهر و سمبل ملی ـ قومی، «پوشاک» است. پوشاک یکی از نیازهای اساسی مادی انسان است
که برای تطبیق با محیط طبیعی و اجتماعی که از آغاز پیدایش بشر تاکنون بر اساس شرایط مختلف اقلیمی و اجتماعی و اقتصادی به وجود
آمده دچار تغییر و تحول شده است و کارکردهای مختلف و عناصر فرهنگی مرتبط با آن در قالب فرهنگ مادی بررسی و مطالعه می شود.
پوشاک سنتی ایران، بخش عظیمی از فرهنگ اصیل، بومی و معنوی ایران است و گنجینه پربها و باارزشی است که هر قوم و ملتی وظیفه
دارد در نگهداری و حفظ و سپردن تام آن به نسل های بعدی، اهتمام ورزد.
پوشاک سنتی و مطالعه آن در مجموعه ای از «سرپوش»، «تن پوش» و «پاپوش» و همچنین «زیورآلات» و جواهرات «محلی»
محدود می گردد. تنوع پوشاک زنان به خصوص در سرپوش ها و تن پوش ها، و نیز استفاده از زیورآلات و تزئینات و آویزه های پوشاک به
مراتب بیش از پوشاک مردان است.
اهمیت لباس اسپرت زنانه در بازار ورزشی و استفاده آنها از برندهای معتبر همراه با روند اهمیت تناسب اندام رو به افزایش است. احتمالا هیچ چیز غیرمنتظره از مدهای جدید و به روز نیست که با هر باد فصل تازه ای از مد لباس ورزشی زنانه اسپرت در بازار رونمایی شود و به دلیل فن آوری های جدید در تولیدات لباس های ورزشی، به عنوان یک شاخه مد، تحت تأثیر بسیاری از جنبه های زندگی اجتماعی قرار می گیرد.
در ابتدا، لباس های زنانه اسپرت را فقط برای پوشش دادن و احساس راحتی بانوان طراحی می کردند، اما با گذشت زمان، لباس اسپرت راهی برای نشان دادن سبک و شخصیت افراد شد. لباس ورزشی زنانه که مخصوص بانوان هستند، به غیر از آزادی و راحتی در انجام حرکات ورزشی می بایست از لحاظ زیبایی نیز مورد توجه قرار می گرفت. ورود بانوان در صحنه ورزشی با دامن های بلند و بلوزهای آستین دار و کلاه آغاز شد ولی خوشبختانه زنان متوجه شدند
که چنین لباس هایی برای فعالیت های ورزشی مفید و سالم نیستند، به همین علت در سال ۱۹۲۲، سوزان لنگلین اولین بانوی تنیس باز در باشگاه، دامن کوتاه و راحت بدون کلاه پوشید. پس از آن، تغییرات قابل توجهی در پوشش و لباس های بدنسازی زنانه و دخترانه اسپرت به وجود آمد.
در حال حاضر نوع فعالیت ورزشی، عملکرد (تنظیم دمای بدن، افزایش مقاومت، کنترل ارتعاش ماهیچه ها) و سلامت فرد ورزشکار در کنار شیک بودن لباس ورزشی زنانه از نظر یک خانم بسیار حائز اهمیت است. صنعت مد با معرفی نوآوری های جدید در استفاده از پارچه های فنی که هم چسبان هستند
و هم تمرکز و عملکرد زنان را در حین ورزش بالا می برند رو به پیشرفت است. خرید لباس ورزشی زنانه از نوع لباس هایی که قابلیت فشرده سازی دارند و در عین حال دارای لایه های تنفسی جهت جلوگیری از تعریق آزاردهنده پوست هستند برای خانم ها به علت داشتن پوست های حساس بسیار ایده آل می باشند.
لباس های زنانه اسپرت جدید با اعمال فشرده سازی در جلوگیری از دردهای عضلانی و کاهش ایجاد بوی بد در استفاده های طولانی مدت
محبوبیت داشته و استقامت فرد را در تمرینات ورزشی بالا می برد. همچنین بهترین جنس لباس ورزشی بانوان می تواند نخ پنبه باشد چرا که خانم ها پوست های بسیار حساسی دارند و استفاده از این لباس ها برای جلوگیری از عرق سوز شدن و ایجاد حساسیت پوستی مناسب هستند.